Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktycznych w roku 2017/2018 - 30 kwietnia, 2 maja, 4 maja

Aktualności

04 marca 2015 14:57 | Aktualności

„Cicho sza, kto się u nas uczy ten to hasło zna”

 Świetlica w naszej szkole otrzymała środki z Gminy Bobrowniki na zakup pomocy dydaktycznych i wyposażenia, dzięki temu zakupiliśmy liczne gry dydaktyczne, programy multimedialne, a także wyposażyliśmy świetlicę w miękkie fotele na których dzieci mogą się zrelaksować. Zakupiliśmy też kolorowy panel do ciekawych zabaw kreatywnych, drzewko do zabaw sensorycznych oraz analizator hałasu.

Analizator hałasu wzbudził spore zainteresowanie u naszych uczniów, każdy chciał przetestować jak urządzenie działa. Pomoże on naszym uczniom nauczyć się pracować i odpoczywać w ciszy. Przyrząd służy do kontroli poziomu hałasu w pomieszczeniach.  Nie zawsze bowiem jesteśmy świadomi jaki wpływ ma hałas na nasze funkcjonowanie. Jako hałas uważa się wszystkie dźwieki, które nam przeszkadzają lub są niepożądane w określonej sytuacji. Mogą to być dźwięki nawet o niskim poziomie. Wyższe poziomy mogą u nas powodować reakcje wegetatywne, lub czasowe a nawet trwałe uszkodzenia narządu słuchu. W warunkach szkoły hałas może powodować pogorszenie zrozumiałości mowy, co zmusza nauczycieli i uczniów do mówienia odniesionym głosem a to z kolei prowadzi do uszkodzeń narządów artykulacyjnych.

Oto schemat objawów występujących u człowieka pod wpływem hałasu:

Poziom dźwięku w dB

Strefa

Objawy działania hałasu

30

I

Wystepują reakcje psychiczne

65

II

Pojawiają się reakcje wegetatywne

90

III

Zachodzi również możliwość uszkodzenia anatomicznego ucha zewnętrznego

130

IV

Hałas wpływa już bezpośrednio na komórki nerwowe i może spowodować ich uszkodzenia

 

W hałasie o poziomie:

0-30 dB

Można porozumiewać się szeptem

35-55 dB

Można porozumiewac się głosem normalnym

60-75 dB

Można porozumiewać się głosem podniesionym

80-95 dB

Rozmowa jest bardzo utrudniona

95-100 dB

Można porozumiewać się tylko krzykiem

Powyżej 100 dB

Ustne porozumiewanie staje się niemożliwe

 

O biernym paleniu wiemy już sporo ale o biernym słuchaniu i jego szkodliwości dopiero zaczyna się mówić. Najwyższy czas aby temu zjawisku zacząć planowo zapobiegać . Chrońmy nasze dzieci przed szkodliwością hałasu.

25 kwietnia będziemy obchodzić Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem. W związku z tym zachęcamy uczniów wraz z rodzicami do wspólnego przygotowania plakietek symbolizujących i zachęcających dzieci do utrzymywania ciszy. Szczegółowych informacji udziela pedagog szkolny Krzysztofa Urbańska.

Na autorów najciekawszych plakietek czekają nagrody.

Przeczytano: 548 razy. Wydrukuj|Poleć znajomemu|Do góry

Zdjęcia: