Aktualności

12 grudnia 2017 11:59 | Aktualności

Za nami "Godzina Kodowania" w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej

 

Każdy uczeń w każdej szkole powinien mieć możliwość nauki informatyki

Hadi Portavi, inicjator Godziny Kodowania

Miło nam poinformować, że uczniowie naszej szkoły wzięli udział  w Godzinie Kodowania organizowanej w  ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej, przypadającej w tym roku w dniach 4-10 grudnia 2017. Godzina Kodowania, organizowana w ramachTygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week, USA), jest największą inicjatywę edukacyjną w historii, adresowaną do uczniów z całego świata. Cieszy się również dużą popularnością w Polsce. Pierwotnie, celem tej inicjatywy było przybliżenie uczniom informatyki w formie łamigłówek z postaciami z ich gier i zabaw, których rozwiązanie polega na ułożeniu programów z gotowych bloczków. Oferta łamigłówek i kursów jest obecnie bardzo bogata, dzięki propozycjom wielu partnerów, takich jak Microsoft, czy Disney. W tym roku również my przyłączyliśmy się do akcji. Nauczycielka informatyki pani Małgorzata Tomczyk-Nowak przeprowadziła zajęcia z informatyki w ramach Godziny Kodowania. Uczniowie z klas IV-VII oraz uczestnicy kółka informatycznego świetnie bawili się jednocześnie poznając tajniki kodowania. Musimy się pochwalić, że nie tylko lekcje, ale również swój czas wolny uczniowie poświęcają na naukę programowania, czego dowodem są liczne uzyskane certyfikaty otrzymane za udział w godzinie kodowania.
W Polsce, dzięki zabiegom środowiska informatyków, od września 2017 roku programowanie zostało włączone do przedmiotu informatyka, którym są objęci wszyscy uczniowie od  pierwszej do ostatniej klasy w szkole. Łamigłówki udostępniane w ramach Godziny Kodowania są bardzo interesującym i wciągającym wprowadzeniem do programowania, a inne aktywności oferowane przez tę inicjatywę mogą służyć do dalszego rozwijania umiejętności programowania, jak i zgłębiania metod informatyki i jej zastosowań.

Małgorzata Tomczyk-Nowak

Przeczytano: 241 razy. Wydrukuj|Do góry